Sunday, January 23, 2011

自我突破

人,跟自己比赛就好了。一山还有一山高,对宇宙来说,我们再渺小不过了,比别人强又有什么了不起呢,比内心的自己更强才是难,因为那是挑战极限,挑战自己认为不可能的极限,好笑吧,人往往自己设定了一个框框,再抓一大堆很像很有道理的理由让自己很安全地不超过界限,碰到了框框就感觉很101% 了,我就是这种人,我从来不喜欢和别人明争暗斗,我觉得我从不去理会别人有多强,我做好自己就对得起天地良心了,这几天和这几个星期我上了很奥妙的一课:突破其实很简单,就是把自己认为不可能的事情-敢敢做-! 又不是杀人放火,又不是打家劫舍,又不会身上少一块肉,又不会亏了身家,做到了,就会发现:噢~做到了,不过如此。那做到与做不到的一线之差,肉眼根本看不见,人的意志力真的好可怕,就和人的自卑感一样可怕,那么无形却又那么威力无穷!

有谁一出娘胎就会跑跑跳跳说说笑笑呢?我们都是哭哭的来,然后上天让我们自己选择自己舒适的笑声,听我们喜爱的笑话,直到有一天我失去笑的能力,我还是希望我不会哭着离开。
-What's up?-
Twenty five years and my life is still Trying to get up that great big hill of hope For a destination
And I realized quickly when I knew I should That the world was made up of this brotherhood of man, For whatever that means
And so I cry sometimes When I'm lying in bed Just to get it all out. What's in my head
And I am feeling a little peculiar, And so I wake in the morning, And I step outside
And I take a deep breath and I get real high, And I scream at the top of my lungs:
--What's going on?
And I say, hey hey hey hey, I said hey, what's going on?
Ooh, ooh ooh, And I try, oh my god do I try, I try all the time, in this institution
And I pray, oh my god do I pray, I pray every single day, For a revolution
And I say, hey hey hey hey, I said hey, what's going on?

No comments:

Post a Comment