Tuesday, November 1, 2011

无情语

最近一直在下雨,白天下雨,晚上也下雨,没有像泰国的洪灾就已经谢天谢地了。
那边厢无情的雨,却促进了许多亲情友情甚至是善心人的同情。
这边厢,无情语冷冷地泼过来,冷却了的亲情看似要溶解到无影无踪了。
人在做,天在看,我希望那天也会听见无情语。
雨过会天晴,冷语多了只剩无奈。

A mother said in front of her son: "If he is going to be blind, then send him to Old Folks Home, else, who is going to take care of him? If he cannot take care of himself, send him to nursing care." I wonder why nobody send this mother to old folks home since she can't even take care of her son and has no ability to love?
 The mother is not the main character here, but How we could learn to treasure & appreciate people we care & we love and people who care us & love us. We need to learn how to "equip" ourselves to be respected, cared & loved.

What goes around comes arond.  I feel proud of my family, but shame for not being around them...


是否成人的世界背后总有残缺
我走在每天必须面对的分岔路
我怀念过去单纯美好的小幸福
爱总是让人哭让人觉得不满足
天空很大却看不清楚好孤独

天黑的时候我又想起那首歌
突然期待下起安静的雨
原来外婆的道理早就唱给我听
下起雨也要勇敢前进……

我相信一切都会平息
我现在好想回家去

~我都想1 家人1齐1条心,点知係1个人发1 个春秋大梦~11.1.11

No comments:

Post a Comment